26 Disember 2010

SARAPAN DGN REBUS2 JE...

Salam .
Jumpa lagi kita disini dengan entry menu makan makan. Selagi hidup selagi bernyawa tentunya kita perlu makan kan? He..he..ok lah ni menu Kak Intan breakfast pepagi tadi. Breakfast yang satu ketika dulu memang peberet dalam keluarga Kak Intan dikampong. Breakfast yang tetntu nya menjadi kegemaran Kak Intan dulu kini dan selama nya apalagi kalau bukan ubi rebus dengan cicahan sambal tumis ikan bilis.
Ada juga yang suka dimakan dengan ikan masin atau juga sambal belacan. atau juga dimakan dengan kelapa parut yang digaul dengan sedikit garam...Ermmm memang la sedap..lawankan dengan minuman kopi panas panas..ya ampunnnnn kena la hari hujan..apa lagi sesuai sangat sangat he..he..Ok..sampai disini dulu ya..Kak Intan mengundurkan diri dulu. Salam buat semuanya..

2 ulasan:

  1. Salam Kakintan

    Bila tgk menu akk nie terkenang2 zaman kecil2 dulu...kalau hujan2 mesti emak kite buat rebus ubi cicah gan sambal tumis atau ikan tamban kering...ubi mmg banyak arwah abah kite tanam sekeliling rumah...so bekalan senang dapat...tak kira musim...yum2 sedap pastu siapa yang 'alergi' pegi jauh2....tak leh duk dekat hehehe...

    BalasPadam
  2. sedapnya nmpak ubi rebus kak intan tu...makan rebus ,sihat kak ooiii...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...