16 Oktober 2012

PERCUBAAN KALI KE2 - KACANG POOL BUAT SENDIRI

 Assalamualaiku,
Selamat pagi rakan rakan suri rumah blogger he...he... pagi ni nak cerita tentang cubaan kali ke2 Kak Intan buat kacang pool. Kali ini dari resepi yang mula mula dulu juga cuma kali ini Kak Intan ada buat penambahan sdikit. Pandai pandai aje kan...kali pertama buat tempoh hari rasa macam ada kekurangan dalam rasa nya.... apa yang kurang entah la he...he...sendiri masak sendiri komen...

Kali pertama hari tu bahan yang Kak Intan bubuh tentu lah yang utama nya kacang foul KIMBALL, kak Intan beli 2 tin (1 tin untuk blender satu tin lagi kak Intan lenyek ala kadar aje, supaya dia berbiji2 sikit)- kali ni pun sama juga, letak juga sedikit daging kisar macam yg pertama kali buat hari tu, bawang putih , bawang merah, sedikit halia, jintan manis dan juga ketumbar yg digoreng dan ditumbuk halus...kali penambahan nya sedikit cili kering blender dan juga rempah kari daging...aduiiii pada selera kak Intan kali ni lagi sedap, orang lain tak tahu lahhhh...

Bila dah letak cili blender sikit baru ada terasa sikit pedas, bukan nya apa Kak Intan memang suka yang pedas2, kalau tak letak cili blender tu memang tak pedas lansung, yang lain lain tu dah ok sangat dah masam masin manis semuanya cukup. Ok lah..sampai disini dulu...ada tugas lain yang kena buat...nanti kita cerita2 lagi  wassalam..jumpa lagi dientry akan datang.



6 ulasan:

  1. isy isy isy.. sedap betul kalau pekena kacang pool ni sesekali sekala.. sedapppp sampai licin mangkok.. lagi2 ngan roti bakar.. nani pun suka..

    BalasPadam
  2. Asslmkum kak.
    Telan air liur ja la tgk kacang pool akk tu. Huhuhuu

    BalasPadam
  3. Assalam. Nampak sungguh menyelerakan. Teringat saya masa makan kacang pool ni di Arab Street Singapura.Tambah telur mata cair kuning pun sedap juga. Semoga dipermudahkan Allah.

    BalasPadam
  4. Jassnani..kena pulak musim2 hujan ni perut asyik lapar sesuai kalau buat kacang pool ni tau he...he..

    BalasPadam
  5. ibh_Sue...
    bolih cuba buat sesekali nanti mmg sedap

    BalasPadam
  6. Betul tu..sepaptu nya ada telor mata...hari tu stok telor dlm fridge habis..tu yg tak ada tu he...''he...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...