28 September 2010

SMALL GATHERING DGN GENG "MAKCIK KANTIN"

Salam ... pada malam minggu yang lepas Kakintan dan suami telah dijemput kemajlis rumah terbuka Dr Saifudin/Linda dirumah mereka diWangsa Melawati. Wahhhhh........ bukan main meriah lagi, mana tidaknya sebab sebahagian dari jemputan yang hadir adalah geng kami iaitu GENG MAKCIK KANTIN ( sebenarnya ianya adalah geng ibu ibu yang anaknya belajar diVI dan anak anak ini pula adalah sebahagian daripada ahli VICCB). Kami sebenarnya dah lama juga tak bertemu sebab sibuk dengan hal masing masing, lagi pun anak anak kami juga sibuk dengan exam, aktiviti anak anak juga tak banyak buat masa sekarang, jadi bila geng geng ibu ibu ni sesekali bertemu suasana pastinya gamat.
Antara yang menggamatkan suasana malam tu sapa lagi kalau bukan Teh Saadiah, anggun lagi malam tu...Kakintan suka tengok Teh dengan baju biru dia ni... walau pun dah kategori warga emas tapi tetap maintain cunnnnn..kih..kih.... sorry Teh..ikhlas ni...
Mary (Mariam) dan Shasha juga ada, Sha dah sihat, sebelum ni Sha masuk hospital beberapa hari kerana denggi..alhamdulillah cepat semboh ya Sha.. entah apa la yang diborakkan nya dengan Mariam ni, maklumlah ...kami ni semua dah agak lama tak jumpa...Sha dan Mariam adalah ibu ibu yang bekerja, tak macam Kakintan yang banyak masa dirumah dengan anak anak.
Alamak tak nampak la pulak muka tuan rumah ni, Linda tengah sibuk melayan tetamu yang hadir. Malam tu Linda santai berbaju T hijau muda tu, malam tu kami disajikan dengan berbagai bagai makanan termasuklah kambing panggang, ramai yang suka tu, tapi Kakintan tak makan, memang sejak azali lagi tak makan he...he...tak tau kenapa. Kami berborak sampai hampir 1 pagi. Dah ramai ramai macam tu bila sesekali bertemu tak sedar masa cepat berlalu. Apa apa pun terima kasih pada tuan rumah yang menjemput kami serta keluarga kemajlis tersebut. Semoga kita bertemu lagi diAidilfitri tahun depan sekiranya dipanjangkan usia, dan semoga persahabatan kita juga akan kekal sehingga bila bila.
Sampai disini dulu coretan Kakintan pagi ni. Salam dan semoga bertemu lagi dilain waktu.

1 ulasan:

  1. saya suka sangat tengok blog puan. Jemputlah ke blog saya, blog org kampung je....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...