20 Februari 2011

SELAMAT BERTUNANG BUAT KALIAN BERDUA.

Assalamualaikum semua.
Semalam 20.o2.2011 bersamaan hari Ahad, Kak Intan dan suami menghadiri majlis pertunangan antara Norsham dan juga Wan diTaman Sri Gombak. Majlis bermula dalam jam 10 pagi dikediaman abang kepada Hubby En.Nordin Bahar dan isterinya Kak Noraishah. Norsham adalah anak ke4 mereka juga merupakan anak paling bongsu dalam keluarga tersebut.
Pihak lelaki datang datang dengan 6 buah kereta. Agak ramai juga rombongan yang datang dari pihak lelaki ini.Seperti yang telah dijanjikan pihak lelaki datang tepat pada masa nya iaitu dalam jam 1tengahari. Mereka datang membawa 5 dulang hantaran.Antara barang barang yang dibawa merupakan 2 bentuk cincin, salah satunya cincin merisik, dan yg satu lagi cincin pertunangan, sireh junjung, bunga rampai, kek,dan juga cupcake.
Pihak perempuan membalas nya dengan 7 dulang hantaran. Antaranya sireh junjung, bunga potpuri, kek, choklat, buah buahan, gula manisan,dan juga sepersalinan kain untuk baju melayu.
Dalam majnlis tersebut En Hubby telah menjadi wakil kepada tuan rumah untuk menerima peminangan tersebut. Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar,selesai upacara peminangan , rombongan dari pihak lelaki telah dihidangkan dengan makanan tengahari. Hidangan disediakan dari catering merupan nasi putih, ayam masak lemak chili padi + kentang, sayur campor, ikan masin, sambal belacan berserta ulam ulaman dan juga rendang daging. Agar agar santan disediakan sebagai pencuci mulut dan juga air sirap sebagai minuman nya. Ok lah...sampai disini dulu catatan Kak Intan pagi ni, wassalam...jumpa lagi dientry seterusnya...
Dalam gambar Norsham (berbaju merah) sedang bergambar bersama sama sebahagian dari kawan kawan setugas nya di majlis pertunangan nya semalam. Semoga Norsham dan Wan kekal hingga kejinjang pelamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...