04 Ogos 2009

LAYAN TEKAK MENJELANG RAMADHAN TIBA....


Salad buah buahan ni biasalah.......ada masa tekak ni nak makan yang masam masam manis orang perempuan....kadang kadang hormon nya bertukar tukar kan.....Kakintan beli epal hijau, epal merah, lai, strawberry, dan jambu serta sedikit yogurt campurkan semua .....sejukkan dulu dalam fridge...baru makan.....bestnya dalam cuaca yang panas macam mi.....


Untuk anak anak Kakintan masak lah ikan kembong goreng bercili ni....kasi pedas pedas sikit baru diorang puas hati....kalau tak pedas pun tak jalan jugak.....



Asam rebus sayur keladi......


Mulanya nak beli ubi keladi nak dibuat pengat untuk makan petang petang nanti....tapi dah jadi lain la pulak beli keladi untuk buat masak asam rebus camporkan pulak dengan daun kesom....sedapnya.....dah lama tak pekena...sesekali makan sayur kampong memang sedap...tapi tu la..kakintan sorang je yang layan masakkan ni...yang lain tu he....he...dia tengok pun macam pelik je.....tak pe janji dah lepas kat tekak kita kan.....

1 ulasan:

  1. yumm..yumm....sedapnye kak............best...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...