03 November 2009

INILAH BARANG BARANG YG BIASA KAKINTAN GUNAKAN....



Sebenar nya ramai yang bertanya Kakintan apakah bahan yang Kakintan gunakan untuk membuat decal tu......O.K kat sini Kakintan tunjukkan ya.....cat yang biasa Kakintan gunakan hanyalah cat jenis sembor ni.....biasanya dikedai kedai hardware banyak dijual dan agak murah berbanding supermarket. Jika sesuatu bahan tu perlu disembur anda sembur kan nya terlebih dahulu...kemudian keringkan....
Untuk melekatkan nya Kakintan potong bahan yang nak ditampal tadi dan rendamkan nya kedalam air sehingga kertas tu lembut...kemudian kita tarik perlahan lahan dan kemudianya kita tampalkan ketempat yang kita rasa sesuai untuk dihiaskan....
Setakat ini Kakintan biasa mendapatkan nya dikedai ROMANTIKA, yang berdekatan dengan rumah Kakintan diSeksyen 4, Wangsa Maju.....atau pun di AMPANG yang berhadapan dengan Hospital Ampang Puteri , seperkara lagi harga kertas decal yang dijual diROMANTIKA ini biasanya antara $15/= ke $16/= sebagaimana yang selalu Kaintan beli lah...Diharapkan penerangan Kakintan ini mendapat perhatian kepada sesiapa yang membuat pertanyaan pada Kakintan ya.....
Pada setiap kepingan kertas decal yang kita beli ini juga biasa nya terdapat bermacam macam saiz bunga didalam nya, ada juga yang hanya mempunyai satu saiz yang sama...itu terpulang lah pada kita untuk memilih nya......o.k.....salammmmmm

18 ulasan:

  1. salam kak intan nerapa harga sekeping decal kat romantika tu...

    BalasPadam
  2. Best nya....nampak cam senang jer kak..tapi Watie nak tampal ape kak...Watie nengok Akak nampal jer lah! hehehe!

    BalasPadam
  3. salam kak intan,mcm azlina saya pun nak tanya berapa rm sekeping kat romantika tu.mana la tau lebih murah dari yg dijual kat internet ni.kalau ada yg murah nak je yg murah sbb ianya lebih menjimatkan.

    BalasPadam
  4. slm kak intan.....hah akhir nye terjawab gak soalan tu ye.......

    macam tu rupe nye.....nmpk cam senang je.....tp tu lah lum cube lum tau kan.

    tu lah nk cbe lah cari nak beli decal tu......

    BalasPadam
  5. kak intan kertas bunga tu nak cari di kedai apa.. kedai alattulis ada ke

    BalasPadam
  6. salam kak. nk tanya decal tu berapa RM akak beli kat romantika??

    BalasPadam
  7. Salam Kak Intan...

    Kalau ada masa len kali..boleh lah akak tunjukkan demo step by step...

    Nak tanya satu lagi, cat sembur tu apa dia nye function ya...?

    BalasPadam
  8. ui...kreatifnya akak nehhh. :)

    BalasPadam
  9. salam AZLINA..harga decal tu biasanya antara $15 - $16/= sahaja

    BalasPadam
  10. salam WATIE..mmg senang je kerja nya tu...main tampal je he..he....

    BalasPadam
  11. salam ALEANA..tu yg KAKINTAN kata pada Azlina tadi harganya dalam $15 - $16 je kalau kat ROMANTIKA tu

    BalasPadam
  12. salam MIMIE LOMA...mmg kerja senang je tu ...cuba cuba lah buat

    BalasPadam
  13. salam ROSLAINI..biasa nya KAKINTAN beli dikedai ROMANTIKA je kedai2 buku tak tahu lah pulak

    BalasPadam
  14. salam tiarah...$15RM sekeping sebesar manila kad tu tapi ada bermacam2 saiz

    BalasPadam
  15. salam cik sue...insyaallah. bolih..cat tu kalau nak kan permukaan nya lagi cantek baru lah spray.

    BalasPadam
  16. salam Shahir...bolih la sikit sikit

    BalasPadam
  17. Salam Kak Intan. Boleh tak kalau nak kirim minta kak Intan beli kertas Decal tu...saya kat penang tak tau nak cari kat mana? teringin nak wat kat tin biskut utk simpan benang & alat-alatan jahitan.kalau boleh akak sms saya ya...019-4106624. tq...cheq-sue

    BalasPadam
  18. salam che sue.....ok insyaallah....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...