23 November 2009

SAMOSA INTI DAGING UNTUK BREAKFAST.

Jum kita sarapan....ni sarapan pagi Kakintan ...kopi Hang Tuah ....musim musim hujan ni dapat minum kopi pepagi memang best rasa segar je mata yang asyik nak "layu" je ni kan......
Lepas tu digandingkan pula dengan samosa berinti daging ni, samosa segera ni Kakintan biasa beli dari sebuah kedai di Taman Permata, berjenama IWANI memang sedap...kalau ada kawan kawan atau saudara mara yang datang mengejut je tak sempat nak buat apa persiapan inilah yang selalu Kakintan lakukan...cuma siapkan stok aje dalam fridge tu, selain dari samosa ada juga kuih muih lain , ada juga chicken chop siap dengan sos lada hitam nya, balik cuma kita goring dan panaskan sos nya....dah siap..paling penting ianya buatan orang Melayu...

12 ulasan:

  1. Salam kak Intan..

    Selalu saya beli je samosa.. tak pernah lagi cuba buat:-).. kopi sini pulak tak macam Malaysia. warnanya memanglah sangat pudar.. letak bersudu2 pun masih cerah lagi..

    BalasPadam
  2. Nida....sama rupanya kita ni ya...pasal samaosa ni....tapi kalau kopi kat Malaysia ni dah bermacam macam jenama sampai ta tau mana satu yang nak diminum...kalau Nida nak Kakintan bolih kirimkan...bagi je add Nida...

    BalasPadam
  3. hehehe...
    Terharunya.... terima kasih banyak2 Kak Intan... nanti bila saya balik nanti, Kak Intan jamulah kami dengan bermacam2 jenis dan jenama kopi ye.. buat lepas gian..hehe

    BalasPadam
  4. sedapnya nampak samosa tuh..

    BalasPadam
  5. salam atty's terima kasih datang jengah kat sini...samosa tu mmng nya sedap..selalu juga beli..

    BalasPadam
  6. Nida....Insyaallah bagitau je bila nak datang nanti ya....macam macam Kakintan bolih siapkan tau....

    BalasPadam
  7. Salam kak Intan,
    Thanks, kak! Idea dah datang ni! saya tadi blur2 skit nak buat kue apa guna kulit popiah, selain popiah. hihi.

    BalasPadam
  8. oh ye ke...indah..he..he...lps ni bolih le buat samosa daing atau pun sayur kan..hujan hujan macam ni sedap juga

    BalasPadam
  9. Salam kak intan, adui~ bile tgk samosa tu dah terasa ni kat bibir, saya suke makan samosa =)

    BalasPadam
  10. Salam Kak Intan...ni baru sempat nak jenguk samosa akak eehh nak jenguk akak...sambil menyelam minum & makan sekali..hihi...berkat doa akak..Watie masih ada 7 tempahan kek menjelang hari raya...sendiri punya tak tau bila nak buat...sempat ke!!!

    BalasPadam
  11. salam prettysnapshot...bolih lah sesekali jengok kat IWANI tu kalau nak rasa....mmg sedap...kalau dicicah dgn cili sos lagilah sedap

    BalasPadam
  12. salam Watie...alhamdulillah la kalau macam tu..semoga bisnis watie tambah berkembang lagi ya...amin

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...