07 Januari 2010

LAI CHEE KANG...BUBUR JAGUNG...

Selamat petang semuanya....dah minum petang?....apa juadah petang ni? Kalau nak tengok apa yang Kakintan buat untuk petang ni....jum....he...he...sambil sambil tangan tu ketok keybord jum kita minum lai chee kang ni...minum untuk orang yang tekak nya tak berapa sihat dan berselera....kalau tambah airbatu lagi sedap...tapi Kakintan minum yang suam suam gitu, sebab tekak Kakintan tak berapa sihat ni....
Lepas tu masak pulak bubur jagung, bubur jagung ni dicampurkan pula dengan biji sagu...kat rumah Kakintan memang suka dengan bubur jagung ni....kadang kadang diorang makan cicah dengan roti.
Ok lah...layan la dulu gambar gambar ni ya....salammm..

13 ulasan:

  1. salam rajinnya akk kita ni.laicikang tu mmg fv sy minum panas or sejuk sdp ni...panai akk buat

    BalasPadam
  2. Kak Lai Chi Kang panas satu...bubur jagung semangkuk..kurang asam punya Adik...main order2 ya!..baik Akak jgn bukak pintu...!

    BalasPadam
  3. Gosh, Love want some Lai Chee Kang pls!!!

    psst..KakIntan, mould bubur jagung tuh cantikkkk! ;)

    BalasPadam
  4. Salam.Ada2 je yg sedap2 dimasak!Tu kena dtg kat sini hari2

    BalasPadam
  5. salam kak intan
    dtg tgok bubuq kacang tu teliuq la..tapi tu boleh tahan lg...bila tgok ramekin tu dah di decal berbunga tu yg x ley tahan ni..hehehe

    BalasPadam
  6. salam sheila....ha tu la minuman untuk orang sakit tekak..hari2 minum pun tak pe kan sheila....yg tu buat kat kedai tau sheila bukan nya buat sendiri..sedap sangat ,,gerai dia tak jauh dari rumah kakintan.

    BalasPadam
  7. Watie....nak tu bolih bagi..masaalahnya dah habis semua tu he..he...

    BalasPadam
  8. HiLOVE..bolih2x ...mari datang kat Setapak ni ada gerai Lai Chee Kang best tau rasanya...
    Mould (remekin) tu Kakintan beli kat kedai apek di Sg Buloh je tu murah2...$2.50 sebiji rasanya...

    BalasPadam
  9. Mamaju..terima kasih la selalu datang sini ya.kakintan sukaaa....

    BalasPadam
  10. salam NJ...ye ke...sekarang ni kalau ada pinggan mangkok yg datang masuk rumah ni mesti ada kena tampal dengan roses tu....

    BalasPadam
  11. sedapnya...sirna tak pernah wat bubur jagung, biasa makan yg mak buat je, huhu...

    BalasPadam
  12. Salam kak intan,
    huhu, bubur jagung. kempunan saya. takpe, saya rasa kak intan punya dlu ya. ada lg kak?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...