21 Januari 2010

TUKARKAN KULITNYA TU.....


Salam dan selamat petang semuanya yang datang kesini hari ini....dah makan ke belum?...sambil sambil tu jum kita jamu mata dengan kerja kerja Kakintan petang kelmarin..apa lagi kalau bukan tampal menampal. Hari tu masa pergi keJUSCO Alpha Angle, Kakintan beli jug plastik ni kerana suka dengan warna nya yang sedia ada tu....
Tapi.....ada satu perkara yang Kakintan berkenan......dia pergi tampal kartun Tom & Jerry kat badan jug tu...ermmmmmm mana sesuai kan....kat rumah tu bukan nya ada anak anak kecil lagi melainkan anak anak yang Kakintan jaga tu...

Dengan relahati dan juga dengan stok yang ada Kakintan pun tampalkan dia dengan decal roses ni.....baru lah sesuaikan dengan warna kulit nya tu...he...he..

Yang ni pulak bakul.....bakul ni Kakintan beli diBrastagi, Medan Indonesia sewaktu beberapa tahun yang lepas. Dah naik hitam dia tersadai diatas almari pakaian Kakintan dalam bilek tu....corak corak yang ada pada badanya tu pun macam membosankan je...
Apa lagi....semalam masa En.Hubby nak keluar pergi kerja Kakintan pesan kat dia minta belikan cat spray jenama ANCHOR 2 botol.....apa lagi pepagi tadi bermula la kerja kerja menyembur bakul ni.....lepas tu keringkan....
Keringkan tak lama.....dalam 1/2 jam dah kering.....Kakintan pun dengan rasa tidak sabar cepat cepat buat kerja tampal menampalnya itu.....
Dan inilah hasilnya......enjoy betul buat kerja kerja ni bila hasilnya cantek macam tu...lepas ni bakul ni tak lagi terperap atas almari baju Kakintan tu semestinya ia diketengah kan......he...he....ok setakat ini dulu ye yang dapat Kakintan letakkan disini....layannnn je la dulu ya gambar gambar ni...salammmmm.

12 ulasan:

  1. salam perkenalan


    Cantik jug dan bakul tu jadinya walaupun harganya tak mahal dan barang lama tapi kalau ada kepakaran boleh berubah.Kak Zai pun ada seorang kawan yang pandai bab tampal menampal ni.


    Sudilah singgah rumah kak Zai.
    mamasya.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Cantik la kak..nanti nak cuba buat gak!!!
    tapi tak tahu la bila dpt melakukannya!!!

    BalasPadam
  3. Salam Kak Intan..
    Amboi² dah berseri² ya bakul baju tu..Tapi tanya siket, tampal deko kat basket tu, tak cepat tanggal ke decalnya nanti kak Intan?

    BalasPadam
  4. Salaam Kak Intan....

    Cantik hasil transformasi yang Kak Intan buat. Berkenan kita tengok.

    BalasPadam
  5. salam Zaitun...salam perkenalan juga dari Kakintan.Terima kasih sudi datang singgah keblog ini...insyaallah lps ni kakintan keblog Zai pulak ya...kadang dalam hidup ni kita sering mencari kepuasan diri..pada Kakintan inilah salah satu cara mencari kepuasan diri...

    BalasPadam
  6. Hasnah...buat benda ni senang je tak perlu remeh temeh dan tak payah ada kepakaran.

    BalasPadam
  7. salam Sue...entah la ya..Kakintan ni main tampal je he...he.....

    BalasPadam
  8. salam Mamafami...lps ni bolih la buat juga senang je tu kan

    BalasPadam
  9. Cantiknyer....Ida pun berkenan tapi tak sekreatif Kak Intan.Ada masa nak jugak cuba.

    BalasPadam
  10. cantiknye kak..cam magic aje..terus bertukar rupa 100%..suka sy tgk...:)

    BalasPadam
  11. salam Ida..bolih bolih tu cuba la buat....senang je tu

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...