28 April 2010

SUP SAYUR SUUN CAMPOR- UNTUK ANAK ANAK.

Salam, sesekali nak juga Kakintan letakkan apa yang Kakintan masak untuk makanan anak anak yang Kakintan jaga tu. Ya lah mereka masih lagi kecil dan tak tahan dengan makanan yang pedas pedas jadi nya Kakintan asingkan lauk lauk untuk mereka. Antara nya yang selalu Kakintan sediakan ialah sup sayur suun campor ni.
Antara bahan bahan yang Kakintan letak ialah makanan makanan kegemaran mereka selain dari suun ialah fish ball dan juga carrot dan sedikit sayur sawi. Kadang kadang tu Kakintan camporkan juga dengan telor atau pun ubi kentang. Alahai masakkan yang senang senang sahaja, cuma tumiskan bawang merah dan bawang putih yang telah dimayang halus, bila garing dan naik baunya Kakintan masukkan air dan pati ayam Knorr biarkan ianya mendidih , lepas tu baru Kakintan masukkan sayur2an tadi dan juga sedikit garam, masakkan sampai mendidih lagi. kemudian baru diangkat. Ok lah dah masak sejukkan sikit baru kasi anak anak ni makan. Sekian catatan Kakintan buat kali ini ...salam dan bye...bye...



4 ulasan:

  1. Hi KakIntan, hru doing dearie??? Missed all ur postings!

    Love is back again but with bad internet connection right now...see U again ya! :)

    BalasPadam
  2. Ellerinize sağlık çok farklı görünüyor.

    Saygılar.

    BalasPadam
  3. Hi LOVE..terima kasih selalu singgah sini...he..he.acam biasa la dgn anak2 dgn kerja2 rumah yang tak habis...tapi syukur sebab sihat selalu.

    BalasPadam
  4. salam Fuat....terima aksih sudi singgah blog saya dari jauh2 ni ...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...