13 Julai 2010

AISKRIM KACANG @ AISKRIM POTONG.

Salam.... entry makan makan lagi.. kali ini aiskrim segera hasil dari lebihan bubor kacang yang Kakintan masak tempohari. Sengaja Kakintan buat bubor kacang tu berlebihan sebab nak jadikan nya aiskrim kacang.
Kebetulan bekas aiskrim ni dah lama Kakintan beli ... tapi tak pernah dimanafaatkan...errmmm dah terlanjur buat bubor kacang ni bolih lah kita masukkan sekali kedalam bekas nya dan sejukkan sahaja kedalam fridge selama beberapa jam. Dulu dulu memang suka buat aiskrim Malaysia yang dimasukkan kedalam plastik kemudian di ikat simpul di hujung nya. Pelbagai perisa selalunya kalau membuat nya. Paling famous selalunya aiskrim kacang, jagong dan juga oren. Kanak kanak pula paling suka kalau dibuat perisa milo.
Ermmm... dah beberapa jam dalam fridge dah keras dah... bolih lah dikeluarkan dan dimakan. Sedap pulak tu sebab bubor kacang tu Kakintan tambah dengan buah durian. Memang mabeles sesekali menikmatinya.
Ok lah...layan dulu la ya gambar gambar aiskrim yang Kakintan buat ni ya.... Salam dan bye...bye...jumpa lagi disini...

8 ulasan:

  1. Salam kak..
    BUbur kajang mmg sedap kalau dibuat aiskrim..
    Sue..kalu buat bubur..tak kira la kacang ka jagung ka or pulut hitam sekali pun..mesti nak jadikan aiskrim..sedappp

    BalasPadam
  2. wah kak intan..dah bagi idea bagus, ni nak buat jugak ais krim malaysia guna bubur pulut hitam..
    petang tadi masak bubur pulut hitam untuk berbuka puasa, ada lebih lagi....

    BalasPadam
  3. bubur kacang lg sedap wat eskrim kan kak intan..

    BalasPadam
  4. kak intan kite pon suke eskrem ni...lama betol rasanya tak mkn ni..tapi kalo ada duyan x mkn ler :)..hihihi

    BalasPadam
  5. w.salam Su...ye lah dari dulu lagi memang suka aiskrim kacang ni yg dibuat dari bubur kacang tau...

    BalasPadam
  6. salam ibu intan..oh bubur pulut hitam Kakintan tak pernah la pulak mencubanya...

    BalasPadam
  7. salam Jiya...betul...betul tu

    BalasPadam
  8. salam Mummyseri...ooo tak makan durian rupanya....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...