16 September 2010

RAYA KEDUA, PALING MENYERONOKKAN.

Salam... kisah raya tak habis habis lagi kan... kali kisah hari raya Aidilfitri yang kedua... paling menyeronokkan Kakintan rasanya. Patah tumbuh hilang berganti, walau pun Kakintan sedih sebab ini kali pertama Kakintan berhari raya tanpa kedua dua orang tua, baik sebelah Kakintan mau pun En.Hubby tapi ada juga kegembiraan yang menyelubungi hati ini. Mana kan tidak setelah berpuluh tahun kami berpisah membawa haluan masing masing tapi raya kali ini kami bertemu kembali dengan rakan rakan semasa bersekolah dulu. Dah 33 tahun kami membawa haluan masing masing akhirnya bila bersua diFacebook segala nya menjadi kenyataan dalam diary kami dihari raya yang kedua lalu. Mulanya saudara Kamal Zawree yang bertandang kerumah keluarga Kakintan dikampong bersama anak anaknya dan juga isteri tersayang. Alhamdulillah mana nak sangka dengan adanya FACEBOOK kami bertemu kembali. He...he..kalau ditengok dari fizikalnya saiz Kamal tak berubah... cuma raut wajah sahaja yang membezakan kami semua menuju ke separuh abad atau lebih tepat lagi usia warga emas. Apa pun alhamdulillah diusia sebegini kawan kawan yang Kakintan sempat jumpa masih lagi sihat walafiat dan masing masing punya status yang membanggakan.
Antara yang sempat Kakintan temui hari tu ialah Kamal Zawree (baju melayu hijau), Mohd Shah Hussin Shah (Polis DiBukit Aman), Zulkurnain Mohammad (Guru diSekolah King Edward Taiping) dan juga Rohizah Hj Shaari (juga seorang Guru diKulim, Kedah).
Selain dari tu salah seorang kawan baik yang dah lama juga Kakintan tidak pernah temui disekitar Kuala Lumpur ialah Zurida Khalid (seorang Pensyarah di Institiut Perguruan Teknik Cheras). Alhamdulillah akhirnya bersua juga kami bila rumah nya Kakintan dan kawan kawan yang lain main terjah je rumahnya dikampong berdekatan.
Masa Kamal dan family nya sampai kerumah Kakintan kebetulan tengah hari tu Kakintan dan seluroh ahli keluarga adik beradik yang lain mengadakan family gathering... dapat lah Kamal dan family menikmati sama jamuan yang adik beradik Kakintan buat tengah hari tu.
Dah lama tak jumpa mesti banyak cerita yang nak dibualkan... terutamanya kisah kisah zaman persekolahan dahulu. He...he... memang best....harap harap lepas ni kita semua dapat bersua lagi.... dalam suasana yang berlainan pula.. Ok lah sampai disini dulu catatan Kakintan buat kali ini ....salam dan selamat berhari raya....

1 ulasan:

  1. kak intan, bestnyer lepak2 atas carpet kat luar rumah... =)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...