12 Jun 2012

LIMPA MASAK HITAM.

 Assalamualaikum,
Nak kongsikan apa yang Kak Intan masak semalam. Tak la sedap sangat tapi dah lama rasa nya tak makan menu ni. Masa lalu kat satu kedai diTaman Melawati minggu lepas ternampak menu ni...dalam hati kata ehhhh ... dah lama sangat tak masak limpa ni... kalau masak makan dengan nasi impit sedap juga. Semalam masak la sikit sebab yang makan pun Kak Intan sorang sahaja. Lepas tu Kak Intan masak juga nasi impit segera tu seketul, buat lepas tekak sendiri aje... he...he... melampaukan.. ye lah yg lain tu tak layan menu ni...masak cukup2 untuk kita sorang jadi lah..

Dulu2 masa arwah MIL ada dia juga peminat dengan limpa ni. Selalau nya arwah buat masak rendang campor dengan daging, dari dia la juga kak Intan belajar makan limpa ni, sebelum tu tak pernah... sekarang ni kalau ada limpa dan daging dalam satu masakkan tu, daging ketepikan, cari limpa nya dulu. Memang sedap, tapi tak bolih makan selalu ni... kolestrol nya bukan main banyak kan...ok lah sampai disini dulu ya...nanti kita cerita2 lagi tentang menu yang lain pula. Wassalam.

2 ulasan:

  1. salam kak...Liza dah lama xmkn limpa ni sbb anak2 mmg tak suka...rugi betul la diaorg kan...hiihhihihi

    BalasPadam
  2. Salam akak..
    Singgah sini dan folo...:)
    Saya pembaca setia Anjung seri...dan tengok rumah akak dalam AS...memang cantik dan layak masuk....akhirnya saya dapat "bertemu" dengan tuan rumah..he..he..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...