25 Oktober 2009

KES TERLIOR LA NI..........




Salam semuanya yang datang berkunjung kesini, apa khabar?....ni Kakintan nak ceritalah sikit tentang menu yang didalam gambar tu.....pada petang Isnin yang baru lepas Kakintan ni seperti biasalah duk "jalan jalan" dari satu blog kesatu blog kawan kawan kita yang lain tu kan. Lepas tu blog terakhir yang Kakintan singgah ialah blog CikMin...errrrmmmmmm masuk situ nampak lah dia punya masakkan , mula mula masak asam pedas ikan parang, lepas tu sebelah bawahnya adalah pulak tumis daun selom. bawahnya pulak ni ha dia "Yong Tau Foo" resepi dia punya sendiri.....isshhhh Cik Min oiiiiiiii...nak tau tak sebenar nya dah lama Kakintan tak pekena Yong Tau Foo ni, sesekali nampak Cik Min punya tu terus je terlior dibuat nya......he...he...nasib baik lah hari Isnin tu ada Pasar Malam dikawasan perumahan Kakintan ni. Lepas je solat maghrib Kakintan pun cepat cepat lah pergi kesitu...konon nya nak cari Yong Tau Foo ni....memang yang berniaganya pun orang lama kat situ. Kakintan beli pilih la mana yang Kakintan berkenan kan adalah dalam $7/= sebungkus tu, kuah nya pula ada dua jenis satu sup dan satu lagi yang biasa tu lah yang pedas. Kakintan suka yang pedas....balik rumah dengan begitu bersemangatnya Kakintan ni nak makan....tapi kannnnn ingatkan pedas rupanya manissssss.....aduhai terus hilang selera nak makan......yang tolong habiskan anak Kakintan siEzzat.Mujurlah ada yang sudi mengabiskan nya, kalau tak masuk tong la rasanya........

3 ulasan:

  1. alololo..cinanye ye..sampai terliur le pulak..apsal lambat beno cikmin dpt n3 kak intan ni..heeeee..nak kena babab blogger ni..sabo eh kak..ada rezeki esok2 min bwk ytfoo g umah kak intan...

    BalasPadam
  2. *ciannyer...typo error lak..

    BalasPadam
  3. kenapa kak intan tak tumbuk cili api dan bubuh dalam kuah 'pedas' tu supaya betul2 pedas :p hehehehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...