29 Disember 2009

TAPAI PULUT DAN KARI KEPALA IKAN SENANGIN.

Salam dan selamat pagi kepada yang datang berkunjung kesini....ada sesapa ke yang suka makan tapai pulut?...Kak Intan semalam dapat rezeki tapai pulut ni dari jiran sebelah rumah yang baru sahaja mengadakan kenduri kahwin anaknya diAlor Star Kedah. Tapai pulut adalah menu sampingan yang dijamu untuk tetamu. Dulu duluuuuuu..Kakintan tak berapa pandai sangat makan tapai pulut ni...tapi bila cuba cuba sikit sikit rasa sedap la pulak. Manisnya bukan main...Silap silap makan bolih "potong kaki" he...he...manatak nya kalau seseorang tu yang mengidap penyakit kencing manis memang tak sesuai lansung makan tapai yang terlampau manis ni...
Tengahari semalam dah tak tau nak masak apa....masa pergi kePasaraya NSK pepagi semalam Kakintan terpandangla kepala ikan senangin ni. Nampak macam masih fresh je. Jadi Kakintan pun beli la sekepala setengah buat masak kari camporkan dengan kacang bendi. Dah lama pun tak masak kari kepala ikan ni. Dapat pulak sambal belacan ulam timun...memang ngam la kan...
O.k layan dulu tapi pulut tu dengan kari kepala ikan senangin Kakintan tu ya...Kakintan nak sambung ada lagi sikit projek decal yang Kakintan nak siapkan pagi ni...o.k salammmmmmm....

16 ulasan:

  1. salam kak intan...sedapnyer tengok tapai tuh, kita dah lama tak makan tapai...kalau rajin nak jugak buat..hehehe

    BalasPadam
  2. kak intan kari kepala ikan sebabgin..sy pulak baru lepas kari kepala ikan salmon...

    p/s kak intan jemput sertai giveaway kat blog sy

    BalasPadam
  3. Hi kak Intan,
    Just opping over to wish you a very Happy New Year & to thank you for following my blog, I feel very honoured...

    Lyn xxx

    BalasPadam
  4. salam kak..sue x penah buat n x pnh mkn tapai pulut,sian kan!kat sini org buat tapai nasik jer yg femes kak..lain kali nak try buatlah..hehe

    BalasPadam
  5. Salam intan..terliur tgk tapai,tapi terluir lagi ngan kari kepala ikan.Lama tak masak mcm tu..sbb terkena kepala ikan dah tak eluk...saya masak juga..akhirnya...

    BalasPadam
  6. mil ina suka buat tapai ni...sedap..

    BalasPadam
  7. mil ina suka buat tapai ni...sedap..

    BalasPadam
  8. salam Joyah (madiha)....Pandai buat tapai ya...kakintan nipandai makan je tapai tu tak pernah lagi cuba buat.

    BalasPadam
  9. salam Mrs Nor..oh ye ke...?..ok nanti Kakintan masok blog Nor ya tgk apa yg ada?

    BalasPadam
  10. Hai Lynn...Happy New Year 2010..terima kasih singgah keblog KakIntan.

    BalasPadam
  11. salam Hasue...oh ye ke..masa arwah MIL kakintan ada dulu dia selalu buat tapai nasi, kalau dia nak buat apam je...

    BalasPadam
  12. salam Mamaju..he..he..lps ni bolih la cari kepala ikan yg elok sikit buat masak kari lagi

    BalasPadam
  13. salam Ina..MIL buat berniaga ke...

    BalasPadam
  14. Kak Intan...
    tu feveret deeja tu...sedapnyer..tapi xleh mkn bnyk2,sat g mula le panas.silap ari buln leh demam...kalo tapai ubi pon sodap...

    BalasPadam
  15. salam deeja...samala kita..makan sedap lepas tu macam2 penyakit datang bila makan tapai ni...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...