21 Februari 2010

ROJAK BUAH.....

Salam dan selamat petang....dah beberapa hari ni Kakintan banyak makan makanan yang manis manis...kali ini nak makan yang pedas pedas, dan masam masam pulak...he...he....jum kita makan rojak buah pula...
Masa kepasar berdekatan dengan rumah pagi tadi terpandang mangga yang dah nak hampir masak (mengkal mengkal) gitu....dalam hati berkata kata...dah lama tak makan rojak buah...jadi Kakintan ambil keputusan beli buah buah tu sebiji sebiji, mangga muda, buah jambu batu, jambu air, sengkuang, belimbing,buah kedondong dan juga betik muda. Uishhhh....sedapnya melantak rojak ni sebab dah lama tak makan kan...kebetulan kuah rojak segera pun ada...kacang tanah tumbuk pun ada stok...jadi senang kerja godek godek je...camporkan semua bahan bahan tu...nak tambah pedas Kakintan titik kan 2 , 3 biji cili api....uwahhh makan nya memang berasap pedas...tapi sedap...he..he....ok layan dulu gambar rojak buah ni ya....Kakintan makan tadi sambil layan cerita Filipina , DYSEBEL (Ikan duyung) yang cantek2 dan encem encem tu ....ok...byee.....

10 ulasan:

  1. sedapnya rojak buahhhh!!!nak sikit!!!

    BalasPadam
  2. cedapnya...meleleh air liur...lama tak makan mangga..kak mintak tisu!

    BalasPadam
  3. amboi kak intan.. makan sambil tgk citer ikan duyung lagik... habis semangkuk tak tengok yang santik2 ensem2 tuh? hehehe

    BalasPadam
  4. Sedapnyer...... Nak sikit :)

    BalasPadam
  5. Ain...memang sedapppppp kakintan buat sebab dah lama tak makan....

    BalasPadam
  6. H4ni3...kalau buat rojak buah mesti lalu makan punya walaupun tak berselera kan

    BalasPadam
  7. Nonie..mintak tisu tak apa jangan minta rojak buat tu dah habis...he..he...

    BalasPadam
  8. Ijan...mata tengok mulut mengunyah....

    BalasPadam
  9. sofia ..nak sikit tak ada...nak banyak lagi la tak ada...dah habis semuanya tu

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...