22 April 2010

KARI DAGING CELUR PUCUK UBI /SAMBAL BELACAN.

Salam dan selamat malam semua pengunjung...ermmm malam ni rasa macam tak de mood je nak buat apa pun ...entah kenapa pun tak tahu lah tapi dalam mengisi masa yang terluang ini Kakintan letakkan juga apa yang Kakintan masak untuk hari ini.... tak ada yang special pun cuma ini lah sahaja...pucuk ubi rebus dicicah dengan sambal belacan.
Untuk menambahkan selera lagi Kakintan buat kari daging dicamporkan dengan ubi kentang. Selalunya kalau nak pekat Kakintan campurkan sedikit kerisik kelapa. Ni bukan apa...kes stok kerisik kehabisan la ni he...he...tak apa nanti balik kampong bolih angkut lagi kan. Kalau beli dikampong dah tentu ianya asli dan berpuas hati, lagi pun agak murah.
Ok lah .... kalau rajin pagi esok Kakintan buat la pulak roti jala, untuk dicicah dengan kuah kari ni..masih ada stok lagi... kalau malas nanti bolih la minta tolong Hubby belikan roti arab sebungkus dikedai kawan nya tu..lepas tu Kakintan bakar la sendiri dirumah.Makan panas panas baru la sedapkan...sampai disini dulu ya catatan Kakintan malam ni...lain kali jumpa lagi..salammmmm ..

6 ulasan:

  1. salam ziarah kak:) wow lauk kmpung:D

    BalasPadam
  2. salam kak intan,
    uish sedap ni kita suka pucuk ubi..

    BalasPadam
  3. kak intan buat saya terliur la tgk smbal tu.. =)

    BalasPadam
  4. salam suziey..haah lauk kampong pulak kita tukar2 selera ok...

    BalasPadam
  5. salam Ayu..apa khabar..dah lama tak singgah blog Ayu...sesekali kita makan pucuk ubi pulak nya..

    BalasPadam
  6. salam IZAN....duk sana ada ke buat sambal belacan Izan...sian kakintan, kalau dekat bolih gak hantar sikit ya...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...