12 April 2010

NASI PUTIH /SUP TULANG....

Salam semua pengunjung blog Kakintan ni, dah lama Kakintan tak letak N3 pasal masak masak kan... sebab Kakintan tak masak beberapa hari ni he...he... Sabtu tu ada majlis perkahwinan dirumah Mamakiter, malam nya pula ada majlis tahlil arwah dirumah sepupu hubby kat Sentul, Ahad nya pula ada lagi majlis kenduri dirumah jiran berdekatan, malam nya pula Kakintan masak kat "gerai" je... jadi hari ni baru start masak untuk makan tengahari... itu pun Kakintan masak kan untuk anak2 yang Kakintan asuh ni sekali. Lagi satu sebab tak masak ialah bila En Hubby tiada dirumah jadi Kakintan ambil jalan mudah je..
Untuk berkongsi menu dengan budak budak tu Kakintan masak sup tulang yang dicampurkan dengan ubi kentang dan juga carrot... senang cerita kan lagi pun budak budak yang besar besar ni memang suka makan kentang dan carrot tu. Sebab tu juga kedua dua bahan ni sentiasa ada dalam stok.
Makan kan je dengan nasi putih, tapi Kakintan nak lagi sedap Kakintan makan dengan cilipadi yang dipotong potong bersama bawang dan juga kicap serta perahan limau nipis... aduhai berpeloh peloh memakan nya.. ok lah sampai disini dulu catatan Kakintan hari ini... salam dan bye bye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...