30 Jun 2010

EMAK KEMBALI KERAHMATULLAH....

Salam dan selamat bertemu kembali... dah 2 hari Kakintan menyepikan diri seketika. Ada peristiwa menyedihkan yang Kakintan terpaksa terima dan lalui dalam tempoh tersebut, mana tidaknya ibu tersayang kembali kerahmatullah pada hari Selasa 29/06/2001 pada jam 11.05 minit malam. Ibu meninggal kerana sakit tua. Pagi nya tu...lebih kurang jam 11 lebih Kakintan terima mesej dari adik diPort Dickson mengatakan ibu dimasukkan keward kecemasan Hospital Teluk Intan, dan dia juga dalam perjalanan pulang kekampong untuk menziarahi ibu. Dikampong ibu diuruskan olih 2 orang lagi abang Kakintan dan juga 2 orang kakak serta 2 orang menantunya... Nak kata ibu sakit teruk tak juga... selesai uruskan arwah diward kecemasan, arwah dan nampak sehat sikit sebab dia sakit perut, doktor pun mengatakan arwah tak ada sakit apa apa... kencing manis, darah tinggi semuanya ok tak ada apa apa masaalah. Arwah kemudianya dibenarkan pulang kerumah.
Dirumah .... arwah makan macam biasa, tapi tak lah macam sebelum sebelum ni, makan sekadar mengisi perut sahaja begitu juga minum. Waktu solat pun dia solat macam biasa. Tapi malam tu abang/adik/kakak kata ada nampak perubahan pada wajah nya. Mereka sms Kakintan lagi mengatakan ibu tambah teruk, tapi waktu sms tu Kakintan terima Kakintan memang dah bersedia nak melangkahkan kaki memasuki kereta untuk pulang kekampong bersama2 semua isi keluarga. Sms terakhir Kakintan terima lagi..kali ni adik Kakintan yang bongsu kata...Mak dah tak ada...ya Allah tak tahu macam mana rasanya Kakintan waktu itu, ikutkan hati mau rasanya terjelepok atas batu batu dikawasan parking kereta depan rumah Kakintan.
Dunia juga jadi kosong sekosong nya....Kakintan balik bersama sama dengan keluarga adik Kakintan yang tinggal diSelayang Baru malam tu...alhamdulillah perjalanan kami selamat dan lancar...jam 3 pagi kami selamat sampai dirumah emak.
Kali terakhir ku lihat wajah nya.... alhamdulillah emak pergi dengan tenang sekali kata adik beradik Kakintan ... masa saat terakhir Kakintan lihat wajah arwah muka nya berseri seri dan manis sekali...
Antara yang menatap wajah arwah buat kali terakhir ialah anak anak arwah seramai 9 orang, 4 lelaki dan 5 perempuan , 5 orang menantunya,22 orang cucu serta 16 orang cicit. Emak meninggal diusia 78 tahun. Semoga roh emak ditempatkan bersama sama orang orang yang beriman... ALFATIHAH...
*KEPADA SEMUA KAWAN KAWAN YANG MENGIRIMKAN UCAPAN TAKZIAH DISINI DAN JUGA DIRUANGAN FB KAKINTAN SEKELUARGA MENGUCAPKAN RIBUAN SERTA JUTAAN TERIMA KASIH YG TAK TERHINGGA. INGATAN DARI ANDA SEMUA TAK KAN KAKINTAN SEKELUARGA LUPAKAN. BEGITU JUGA KEPADA HAM.... YANG TELAH MEMBERIKAN INFO TERSEBUT PADA KAWAN2 YG LAIN. TERIMA KASIH BANYAK SEKALI LAGI....*

Salam dan bye...bye semua...

29 ulasan:

  1. Al Fatihah untuk mak kak intan.
    semoga rohnya dikalangan org² yg dikasehi.
    Amin.

    BalasPadam
  2. salam takziah buat keluarga kak intan.
    semuga roh arwahnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di sisi org2 yg beriman. Insyaallah.

    BalasPadam
  3. salam kak Intan...

    Al faatihah ....... ameen

    semoga arwah bonda kak Intan ditempatkan bersama2 org2 yg beriman...
    sabar yer kak ,insyaAllah suatu ketika yg tak tahu bila , kita jua akan ke sana..

    BalasPadam
  4. salam takziah kakintan. semoga kakintan sekeluarga tabah dan redha atas kematian arwah. kakchik doakan ruh arwah dicucuri rahmat oleh Allah SWT dan ditempatkan bersama ruh hamba-hambaNya yang beriman.

    BalasPadam
  5. salam kak intan..alhamdulliah senang ajer beliau pergi..semuga rohnya di tempatkan bersama-sama orang yang beriman. Al fatihah

    BalasPadam
  6. salam takziah dr jaja sekeluarga untuk kak intan..semoga kak intan terus tabah ok...

    BalasPadam
  7. SALAM TAKZIAH DR ACIK..SEMOGA ROH NYE DI CUCURI RAHMAT..AMIN..

    BalasPadam
  8. salam kak intan...takziah lg sekali ye kak. Semoga akak tabah dgn dugaan ini. Semoga arwah ibu kak intan ditptkan dikalangan org2 yg beriman.

    BalasPadam
  9. salam takziah kakintan.
    semoga roh ibu kak intan dicucuri rahmat..
    harap kak intan dan adik beradik juga tabah menghadapinya..
    alfatihah..Amin

    BalasPadam
  10. turut berduka cita.,
    smoga rohnya ditempatkan disisi allah swt.amin

    BalasPadam
  11. takziah buat k intan skuarga...smoga rohnya dicucuri rah mat..al fatihah

    BalasPadam
  12. takziah untuk keluarga Kak Intan. Al-fatihah...semoga roh allahyarhamah ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman.Amin

    BalasPadam
  13. Salam kak Intan..
    takziah kak...semoga akak kuat meghadapi dugaan ini...AlFatihah...

    pssttt : akak sihat?

    BalasPadam
  14. Salam kak intan

    takziah di atas kepulangan orang yang tersayang. Semoga Allah mencucurirahmat ke atas rohnya dan menempatkannya bersama orang yang beriman, Insyaallah.

    Semoga kak Intan tabah menghadapi dugaan ini.

    BalasPadam
  15. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  16. Salam takziah... :(

    Semoga ruh al-marhumah ditempatkan di kalangan mereka yang beriman...Ameen.

    BalasPadam
  17. salam kak intan..Takziah drp shariff & wife. Muga2 roh ibu kak intan ditempatkan dlm golongan orang2 yg beriman. Amin.
    Bersabar kak ya..

    BalasPadam
  18. Salam kak.. takziah dari kami sekeluarga. Semoga arwah ditempatkan bersama mereka yang beriman. Al-Fatihah ..

    BalasPadam
  19. salam kak intan,
    takziah dan al fatihah...tau dari kak ina kl

    BalasPadam
  20. A'kum Kak Intan, salam takziah dari Honey buat Kak Intan sekeluarga. Semoga tabah menghadapi dugaan. Al fatihah buat arwah bonda dan semoga ruhnya di tempat di kalangan org yg beriman. Amin..

    BalasPadam
  21. kak intan, ucapan Takziah, untuk kak Intan dan keluarga..semoga roh beliau dirahmati Allah...dan ditempatkan bersama orang yang beriman...Amin...

    BalasPadam
  22. Kak Intan.. Tahziah untuk Kak Intan.. mmg menyedihkan disaat pemergian ibu tersayang..Maz pun dah tempuhinya... Semoga roh ibu kita ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.. amin..

    BalasPadam
  23. takziah kakintan...semua yang bernyawa pasti akan kembali kepangkuan pencipta...semoga roh almarhumah ibu kakintan ditempatkan dalam golongan orang yang solehah..

    BalasPadam
  24. salam takziah buat kak intan dan seluruh ahli keluarga semuga tabah di atas ujian kehilangan insan tersayang...
    semuga roh aruah berada di kalangan orang-orang yang beriman..

    BalasPadam
  25. My deepest condolences to U and ur family kak. May her soul rest in peace. :(

    BalasPadam
  26. Salam Kak Intan,
    Salam Takziah buat keluarga K.Intan....moga roh arwah di cucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan orng2 yg beriman..

    BalasPadam
  27. terima kasih semuanya.... semoga dengan ingatan dari kawan kawan semua disini memberikan semula semangat buat Kakintan aminnnn.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...