11 September 2011

DECO RAYA GUNA YG RECYLE SAHAJA.

Assalamualaikum,
Bercerita tentang sambutan Hari Raya Adilfitri kali ini...hari ini dah masuk hari ke14 Syawal....baru nak bercerita tentang masa membuat persiapan nya 2 minggu yang lepas. Syawal kali ini tiada persiapan yang semuanya baru. Rasanya 90% semuanya yang lama digunakan semula. Bukan nya apa semuanya masih nampak cantek dan baru lagi jadi apa salah nya dipakai semula. Contoh nya langsir tahun ini sudah lama Kak Intan gunakan...cuma badan nya dan lace sahaja Kak Intan gantikan yang baru supaya nampak macam baru.
Lepas tu tali pengikat nya Kak Intan tambah kan sedikit juntaian bunga bunga tiruan seperti mana yang pernah Kak Intan ceritakan dulu..jadi nampak la sikit kelainanya kali ini.
Sarong sarong kusyen juga Kak Intan gunakan yang lama lama juga....mungkin jarang digunakan jadi nampak seperti masih baru lagi.
Diluar rumah sahaja, anak Kak Intan tambahkan cat yang baru serta sedikit deko tambahan..jadi lah kan...Kalau nak tukar semua sekali nampak baru memang banyak mengeluarkan kos nya. Apa pun kita cuba terapkan agar bersederhana dalam apa juga keadaan..terutama nya dalam keadaan sekarang ini..yg harga sema barang melambung tinggi tak sepadan dengan pendapatan yang kita ada. Ok lah sekian dulu entry Kak Intan kali ini..Jumpa lagi lain waktu dan dientry yang seterus nya..

Wassalammmmmm....

2 ulasan:

  1. salam kak intan..j0om share link baru PA...PA da xaktif blog lama princess akmal world...anyway rumah kak intan mmg class!!! english style yg menjadi dan buat hati saya tertawan...da lama sya xdgr khabar ka intan..salam aidilfitri dr PA....

    BalasPadam
  2. http://vvaqso.blogspot.com/ - ni link baru saya kak,,,,,...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...