20 Februari 2012

ADA TETAMU DATANG LAGI...SEMENTARA TU....


Assalamualaikum,
Selamat bertemu lagi.... sementara tetamu Kak Intan sampai malam ni Kak Intan snap gambar dulu untuk table setting Kak Intan malam ni. Kali ni guna yang putin polos sahaja...warna yang paling Kak Intan gemari... bukan apa kalau letak atas meja nampak bersih sahaja berbanding dengan yang berbunga. Apa pun yang berbunga pun tetap cantek kan...nak pulak kalau pinggan mangkuk nya tu yang branded2 dan harga pula mahal mahal... memang lah nampak eksklusif lagi.

Yang Kak Intan gunakan ni pun sama juga lah macam yang tempohari punya juga...tak adalah yang mahal mahal pun...orang kata guna yang cap ayam aje...janji cantek dan nampak kemas bila kita hidangkan.

Teringat masa zaman kanak kanak dulu arwah emak hanya gunakan pinggan ayam warna warni... cantek2 pulak masa tu corak corak nya itu pun dah rasa cantek sangat. Tapi sekarang pinggan mangkok ayan juga dah dinak taraf, harga nya juga dah mahal...kedudukkan nya juga dari dapor sekarang dah jadi hiasan didalam almari2 cantek didapor dan tak digunakan lagi...
Apa pun lapik pinggan tu Kak Intan kekalkan dengan warna merah lagi...Kak Intan tak ada koleksi pelbagai warna... hanya itu yang ada.

Set kristal lama tu adalah seciput tu aje...itu pun beli zaman zaman 80 han dulu...murah lagi time tu ...sekarang nak dapat 1 set kristal macam tu dah beratus juga harga nya.... jadi lah apa yang ada kan.

Ok layan mata dulu..tetamu dah nak sampai dah ni.... nanti sambung cerita lagi...wassalam...


2 ulasan:

  1. Assalam kak Intan, cantik cara hidangan kak intan tu...ummi sukaaaa tengok... Nanti kalau kita terjah, nak mcm ni gak eh...putih polos....demand ni kak Intan...hehe

    BalasPadam
  2. w/salam Ummi...bolih apa salah nya tapi kena hello2 awal sbb faham2 je la

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...