16 Februari 2012

MENGHIAS MEJA MAKAN DIRUMAH SENDIRI...


Assalamualaikum,
Selamat petang, dah makan tengahari ke semuanya ni? Kalau belum cepat cepat makan sebelum perut masuk angin ya. Sambil sambil tu saja la Kak Intan nak kongsi idea Kak Intan ni. Bukan nya apa saja share share apa yang mampu kita lakukan dirumah sendiri.

Kadang kadang sesekali teringin juga nak menghias meja makan ala ala macam kat hotel kan?...alah buat aje lah sendiri kan ...gunakan apa aje yang ada dirumah, tak semestinya nak kan pinggan mangkuk yang mahal2 dan branded, yang murah murah pun apa salah nya kalau kita tiru gaya diorang tu...
Sesekali kita juga perlukan kelainan sikit kan....kadang kadang masa majlis hari jadi anak anak kita ke bolih kita buat bagi menampak kan suasana tu berlainan daripada hari hari biasa. Selalu juga Kak Intan buat cara cara ala Inggeris ni, sbb Kak Intan pun sama minat dengan decor diorang tu. Kali ni kak Intan guna pingkat mangkuk corak polka dot dan juga ada juga yang berbunga tapi warna nya memang warna yang bolih mix & match.
Pinggan mangkuk Kak Intan pun tak ada yang branded, pada Kak Intan asal cantek dipandang dan sesuai untuk digunakan bolih aje nak menghias kan nya. Betul tak?
Tapi kannnn...kak Intan memang suka corak2 yang macam ni dan juga warna warna sebegini...
Pasu dan bunga ni Kak Intan tak gubah sendiri...tapi beli dari satu kedai yang tuan punya nya sama minat dalam English decoratin... Ok lah sampai disini dulu ya...wassalam dan jumpa lagi...


5 ulasan:

  1. teringinnya saya nak pegi rumah kak intan...cantik sangat2 :)

    BalasPadam
  2. salam kak intan... aduhai.. selama ni sy add fb akak.. tak pasan lak akak ni kwn blogger sy.. hehe.. nice deco kak..

    BalasPadam
  3. Salam Kak Intan! Sangat cantiiiiik setting ilham Kak Intan ni! Saya silent reader...suka sebab Kak Intan humble dan simple aje dalam berkongsi idea2 Kak Intan:-) Thanks kak!

    ~ TY

    BalasPadam
  4. salam kak intan....salam perkenalan dari saya.saya juga peminat gaya inggeris dan antik klasik....insyallah....masuk rumah baru nanti saya join kelab kak intan....teko dan pinggan lama koleksi terbaru saya....sejuk mata memandang....hilang penat di tempat kerja....satu ketanangan.jumpa lagi.

    BalasPadam
  5. salam kak.. sayapun minat ngan dekorasi gaya inggeris.. tenang dan mendamaikan... tampak bersih dan kemas... rumah saya sekarang pun ikut tema inggeris. tapi taklah 100%. saya suka menghias rumah sejak dari kecil lagi. majalh rujukan utama saya anjung seri, impiana dan apartmen.. idea-ideanya pun bagus...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...