17 Ogos 2015

BERTEMU DENGAN CIKGU SITI KHADIJAH, DIHOTEL SRI PETALING...

 Assalamualaikum,
Sebelum ni dah jumpa kawan kawan sekolah yang dah 37 tahun kami tak pernah berjumpa, kali ni kami bertemu pula dengan guru kesayangan kami zaman sekolah Kak Intan dulu. Guu ni dulu mengajar kami subject Ilmu Alam, terkenal dengan kegarangan nya dan juga cubitan "mesra " nya membuatkan pelajar pelajar lelaki sedikit fobia he...he.. Cikgu yang Kak Intan maksudkan ialah Puan Siti Khadijah.

 
Majlis berlansung diRoom V, Hotel Sri Petaling, Puan Khadijah ditemani suami dan anak bongsunya...agak syahdu diawal pertemuan kami petang itu. Apa tidak nya habis sahaja persekolahan kami semua diSMK Sultan Abdullah kami tak pernah bertemu lagi. Sama juga macam dengan kawan kawan setelah 37 baru bertemu semula, terima kasih atas usaha Tuan Pengerusi kami untuk menemukan semula Puan Siti Khadijah dengan sebahagian daripada anak anak murid nya ini.

Walaupun dah berpencen, Cikgu Khadijah nampak sihat walafiat lagi, masih bertenaga diusia lebih 60 tahun waktu ini. Apa pun syukur alhamdulillah diusia begini dapat juga kita bertemu lagi kan cikgu...


Puan Siti Khadijah hari tu datang diiringi suami nya yang juga seorang guru pencen.

 
Sedikit cenderahati sebagai kenangan buat Cikgu yang kami sayangi. Cenderahati disampaikan olih Tuan Pengerusi kami saudara Tuan Hj Ibrahim Abdul.


Sebelum itu Puan Khadijah memberikan sedikit ucapan alualuan dan juga cerita kisah silam kami semasa dia mengajar kami 37 tahun yg lepas.



Sambil sambil makan kami juga beramah mesra , dan juga kembali mengenali antara satu sama lain , maklumlah dulu zaman sekolah muka lain...bila dah mengjangkau usia 6 siris ni muka juga berubah he..he...


Masing masing mengambil peluang terutama nya bekas pelajar lelaki, yg mana dulu diorang ni cukup takut bila Puan Khadijah masuk kekelas untuk mengajar Ilmu Alam.

Sebelum bersurai kami semua sempat bergambar beramai ramai.... entah bila akan bertemu kembali ... ok Kak Intan pun nak off line dulu sehingga bertemu kembali assalamualaikum..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...