19 Februari 2010

PUDING JAGUNG

Salam dan selamat pagi kepada semua yang datang berkujung kesini...terima kasih Kakintan ucapkan kerana sudi singgah diblog yang tak seberapanya ini....hari ini Kakintan cuma nak tayang menu yang Kakintan buat petang semalam...menu yang paling senang rasanya dan memang selalu Kakintan buat sejak zaman zaman anak dara lagi hingga lah menjadi mak dara......tapi Kakintan kurang bernasib baik sebab anak anak Kakintan semuanya lelaki, jadi bukan lah mak dara tapi mak teruna...he...he...
Resepi yang Kakintan gunakan adalah resepi yang biasa Kakintan buat (orang kata resepi campak campak) selalunya sukatan yang Kakintan gunakan begini...

1 tin jagung (Kakintan guna jenama ADABI)
1 setengah tin air (ikut sukatan tin jagung tadi)
1 tin susu cair
1/2 tin susu pekat manis
Gula tambah ikut manis yang disukai
1 cawan tepong kastard
Beberapa titik esen Vanilla

Caranya......
Camporkan semua bahan bahan tadi dalam periuk, masakkan sambil dikacau perlahan diatas api yang sederhana nyalaan nya. Kacau sampai mendidih dan berkilat. Angkat dan masukkan kedalam acuan atau loyang yang sesuai. Sejukkan...Ok, selamat mencuba dan salammmm.

16 ulasan:

  1. salam kak intan... sedap makan masa sejuk kan...

    BalasPadam
  2. salam kak...
    sedapnya pekena time musim panas mcm sekarang ni

    BalasPadam
  3. salam kak intan..
    saya pun sama cam akak..mak teruna..hehehehe
    sedappp puding jagung..apa2 jagung suma saya suka..bubur jagung pun nyum nyummmmm..

    BalasPadam
  4. Waaahhh puding jagung!!! nakkkk ;)

    BalasPadam
  5. Salam Kak Intan,
    Kak Intan bertuah la dapat semua hero.. nanti semua semua menantu berebut nak tolong kak intan masak taw. heheh... nak cikit puding tuh. selamat hujung minggu kak intan :)

    BalasPadam
  6. kak intan buat mesti sedap punyela.. tengok gambar pun dah tau belum lagi bau + rasa.. hehe.. :)

    Putera Melaka,
    Blog - http://www.puteramelaka.co.cc/
    Laman Web Stormreaders - http://www.stormreaders.co.cc/
    Kedai Buku "Online" Stormreaders - http://www.stormreadersstore.co.cc/

    Dapatkan maklumat mengenai produk2 ilmiah edaran Stormreaders & cara untuk menjadi pengedar di http://www.stormreaders.co.cc/ sekarang!

    BalasPadam
  7. tq kak intan share resepi ni..tgk pun dah tau sedap..kene try ni..hehe

    BalasPadam
  8. salam Umie...tu lah...musim musim panas ni nak makan makanan yang sejuk2 je...

    BalasPadam
  9. salam Kamsiah...betul tu musim2 panas ni memang nak makan yang sejuk2 je.

    BalasPadam
  10. salam Yatt..kita seri kan...sama2 boys...ketiga pulak tu he..he...tak pe..Yatt bolih tambah lagi masih muda...ok nanti kalau kita gather2 nak sediakan makanan berasas jagung untuk Yatt ya.

    BalasPadam
  11. Hi LOVE..ok nanti Kakintan hantarkan ya...he..he...

    BalasPadam
  12. Salam Ijan..ye ke?.mintak2 macam tu lah.he..he..Ijan meh sini nak makan puding...

    BalasPadam
  13. salam Ahmad zulfadzli..terima kasih...nak hantar jauh sangat...jamu mata je la kat sini ya

    BalasPadam
  14. Salam Shuhadah...selamat mencuba

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...