07 Mac 2010

LONTONG ASLI....

Salam dan selamat pagi semua yang berkunjung...sambil sambil ketuk keyboard pc ni jum kita sarapan pagi dulu. Kakintan sarapan pagi dengan lontong asli dari Kg Baru pagi ni. Kebetulan pagi ni En Hubby balik dari hantar Ezzat kesekolah jadi dia singgah kesana untuk beli (tapau) lontong ni. Dah lama juga tak bersarapan disitu. Dulu masa Kakintan bekerja di Kg Baru rasanya hampir setiap 3 hari sekali mesti bersarapan digerai tu. Kami biasanya pergi satu group dalam 5 orang. Tapi masa tu harganya masih murah lagi...sekarang jangan tanya la kan....he...he....
Yang paling bestnya makan lontong disitu semuanya lengkap, ada sambal tumis, kuah lodeh sudah semestinya, dan kalau nak ikut citarasa selera masing masing bolih la tambah tahu goreng, tempe goreng, pergerdil, telor rebus dan paling bestnya ada sambal kelapa goreng...kalau Kakintan makan semua bahan2 ni mesti ada. Kalau En Hubby pula dia suka tambah rendang daging dan juga paru goreng..memang sedap.
Ok lepas ni sesiapa nak makan bolih lah kesana ya bertempat diPasar Minggu Kg Baru...bukan nya Kakintan nak buat iklan tapi saje je nak share apa yang Kakintan makan pagi ni. Salam & bye ....bye buat semuanya....

6 ulasan:

  1. Hi KakIntan, never had lontong b4!!! Looks seriously tempting! Brought some YFC for U! ;)

    BalasPadam
  2. Salam Kak Intan,

    Sedapnya nampak lontong tu. Masa sy duk Johor kat sana ada lontong kering , sedap jugak.

    BalasPadam
  3. lamanya sy tak mkn lontong. rindu lah!!! esok nak bfast lontong la.

    BalasPadam
  4. Hi LOVE...terima kasih ya...

    BalasPadam
  5. salam Aidah..terima kasih sudi singgah sini

    BalasPadam
  6. salam Ain..oh ye ke kalau rumah kita dekat mau kak intan hantar sikit buat AIn...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...