01 Ogos 2012

SARONG KUSYEN DARI NAPKIN PORTMEIRION...


Assalamualaikum,
Selamat pagi semua, selamat berpuasa pada yang berpuasa dan selamat berkemas pada semua blogger surirumah tangga juga.... sebab pepagi ni ada lah perkara biasa bagi surirumah macam Kak Intan ini ialah berkemas rumah tangga apa yang patut, dari dalam rumah sampailah keluar rumah, semuanya perlu dikemas.

Pepagi tadi selesai waktu sahur, ada rasa rajin nak tukar sarung sarung kusyen yang ada dikerusi rotan tu, bukan nya apa teruja dengan sarung kusyen baru yang baru siap dijahit. Kali ni sarung nya dibuat dari napkin POTMEIRION, napkin tu kalau saja saja nak guna waktu makan memang tak akan digunakan rasa nya sebab jarang kita ni orang Melayu yg menggunakan nya dirumah waktu makan seperti dirumah rumah Minah Salleh atau juga dihotel hotel bila ada function2. So lebih baik Kak Intan jadi kan sesuatu yang lebih berfaedah untuk digunakan selalu..jadi Kak Intan buatkan aje sarung kusyen.... Ok dah siap dah pun so....dah hias dah ni...ok la kan...kalau disimpan aje nanti sayang juga.... kuning gitu aje dipelipatan nya...

Ini lah dia rupa napkin nya sebelum Kak Intan jadikan sarung kusyen tersebut...Ok lah nanti Kak Intan cerita yang lain pula...jumpa lagi dientry yang seterus nya wassalam.

4 ulasan:

  1. aduhhhh lawanya kak.jujur saya ckp ni kak..thn ni saya tetap hati tukar tema gara2 tgk blog akak dr awal thn...now umah saya dah tema english sikit2..mmg terpesona tgk deko akak.kak singgah la blog saya ye..dari sofa gaya moden saya dah tukar sikit2 ni hihi.Tingin nak beli lampu meja pulak lepas ni.akak ni sgt kreatif la.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih Inazamri...he..he..akak cuma berkongsi idea melalui blog akak ini..alhamdulillah kalau Ina berminat dgn cara akak...tapi inilah seada nya...bukan tujuan untuk menunjuk2..akak mmg suka dapat berongsi idea dengan kawan2 yg sama minat dalam menata hias rumah itu saja...

      Padam
  2. Akak saya cukup suka tengok hiasan rumh akak...selalu saya datang cuci mata kat sini....memang cantikkkk...tapi rumah saya tak sesuai dengan hiasan gaya english ni...akak memang terbaikkk...:)

    BalasPadam
  3. suka tengok rumah akak...ruang minimalis dihias semaksimum mungkin...tahniah...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...